Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tool for Shared Documentation Within the Business Analysis Team
Husár, Michal ; Ruprecht, Marek (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Diploma thesis is focused on analysis of documentation method in business analysis team in chosen company. Based on this analysis it proposes elimination of identified weaknesses and risks by creating a tool for shared documentation in form of business architecture model and definitions of processes which will allow to build and maintain proposed method of documentation.
Analýza požadavků na zavedení nového CRM v bankovním prostředí
Zacharova, Natalie ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o inženýrství požadavků, tedy oblasti, která zahrnuje jak správu požadavků, tak jejich vývoj pro softwarovou aplikaci. Cílem této práce je na základě vlastních pracovních zkušeností vyhodnotit možnosti specifikace a analýzy požadavků na vybraný typ aplikace. Toho je dosaženo v praktické části, kde jsem aplikovala doporučené techniky inženýrství požadavků na vybraný bankovní proces. Výstupem praktické části je dokument se specifikací funkčních požadavků pro implementaci vybraného procesu v Microsoft Dynamics CRM. V teoretické části jsem objasnila základní pojmy související s problematikou CRM a popsala techniky best practices používané při analýze požadavků. Tato práce tudíž může sloužit jako příručka pro junior analytiky začínající svoji pracovní kariéru vývojem požadavků.
Tool for Shared Documentation Within the Business Analysis Team
Husár, Michal ; Ruprecht, Marek (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Diploma thesis is focused on analysis of documentation method in business analysis team in chosen company. Based on this analysis it proposes elimination of identified weaknesses and risks by creating a tool for shared documentation in form of business architecture model and definitions of processes which will allow to build and maintain proposed method of documentation.
Analýza požadavků a návrh evidenčního IS - případová studie
Adámek, Vlastimil ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zhotovení katalogu požadavků na evidenční informační systém pro velkou bezpečnostní firmu. Práce je koncipována jako průvodce pro výběr možného řešení problému vyplývajícího z absence informačního evidenčního systému a přechodu na zaznamenávání dat v elektronické podobě. Vedlejším cílem je uvedení nejlepší praxe pro správu požadavků. Teoretická část je složena ze šesti hlavních kapitol. Nejprve se seznámíme se základními pojmy. Jako nejdůležitější část považuji následující kapitolu věnující se požadavkům, kde je kladen důraz na význam požadavků. Zároveň v této kapitole se pokusíme splnit dílčí cíl práce. Lehce si představíme roli projektového manažera a provedeme analýzu založenou na zjištění aktuální situace podniků v České republice ohledně IT. Zakončení teoretické části je založeno na představení nejzákladnějších metod sběru požadavků. Praktická část staví na informacích z teoretické části, znalostí z vystudovaných předmětů a zkušeností z práce bezpečnostního pracovníka. Je pečlivě vybrána vhodná metoda pro sběr požadavků a tento výběr je detailně vysvětlen. Po analýze požadavků je zhotoven katalog požadavků, jenž je výstupem celé práce. Sestavením katalogu požadavků je tedy ukončena první fáze plánování projektu, a to sběr a analýza požadavků. Výstup práce může být využit pro druhou fázi a to vývoj systému
Analýza požadavků na software v prostředí bankovní instituce
Theier, Radek ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Benešovský, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá řízením požadavků jakožto jednou z klíčových oblastí vývoje softwarových aplikací. Pomocí požadavků budoucí uživatelé vyjadřují své potřeby a cíle, s jejichž naplněním jim má vyvíjená aplikace pomáhat. Jejich správnost a úplnost jsou tak kritické pro úspěch každého softwarového projektu. Hlavním cílem práce je stanovení kro-ků nutných pro zlepšení kvality požadavků na reálném projektu z prostředí velké české finanční instituce. Toho je dosaženo analýzou stávajícího procesu zpracování požadavků i vzorku samotných požadavků. Součástí provedené analýzy je i revize aktuálního nastavení používaného nástroje pro správu požadavků Atlassian JIRA. Na základě analýzy jsou identifikovány zásadní nedostatky a následně pak navrženy konkrétní kroky pro jejich odstranění. V rámci těchto kroků je mimo jiné vytvořen i návod pro správné zadávání požadavků či seznam kontrolních otázek pro různé aktéry v procesu zpracování požadavků. Ve své teoretické části pak práce přináší ucelený přehled vybraných technik a postupů vhodných pro sběr a analýzu požadavků. U každé z uvedených technik je zhodnocena vhodnost jejího použití na IT projektech v prostředí velké české banky. Tento přehled může sloužit jak začínajícím analytikům jako sbírka nejlepších praktik, tak i seniorním analytikům jako přehled možných oblastí pro jejich další profesní rozvoj.
Application Lifecycle Management - porovnání produktů
Jandl, Jiří ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Štěpán, Radek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje systémům pro správu životního cyklu aplikace -- Application Lifecycle Management (ALM). Jejím cílem je popsat nástroj Polarion ALM 2012 a srovnat jeho funkcionalitu s nástroji ALM od společností IBM a HP. Posuzovány jsou základní funkce jednotlivých částí ALM a také podpora spolupráce v týmu, možnost dokumentace procesů, sdílení informací, svoboda uživatelů ve volbě nastavení, způsoby vytváření prvků v systému, možnosti jejich provázání a dohledatelnost změn. Přínosem práce je komentované srovnání funkcionality nástrojů ALM od velkých společností s nástrojem Polarion. První část práce se věnuje popisu platformy ALM v obecné rovině. V druhé části je popsána funkcionalita nástroje Polarion ALM 2012. Ve třetí část je realizováno srovnání nástroje HP ALM 11 a IBM Rational Team Concert Enterprise 3.0 s nástrojem Polarion ALM 2012.
Požadavky na software v bankovnictví
Janoušková, Irena ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí řízení požadavků ve velkých organizacích, zejména pak v bankách. Bankovní projekty mají svá specifika, stejně jako bankovní prostředí jako takové. V práci bude rozebrána problematika řízení požadavků obecně a během výkladu nejlepších praktik a metodických postupů bude upozorňováno na příznačné vlastnosti bankovního prostředí. Práce se zaměřuje především na metodicko-personální aspekty řízení požadavků - roli analytika a metodiku řízení požadavků. Jako jeden z hlavních cílů je stanoven výběr dílčí metodiky pro řízení požadavků vhodné pro použití v bankách. Dalšími důležitými cíli jsou popis nejlepších praktik a zmapování popisu oblasti řízení požadavků nejpoužívanějšími metodikami vývoje softwaru. Práce může posloužit jako učební text pro začínající analytiky a další členy vývojového týmu, nebo jako referenční příručka. Vzdělaný analytik a informovaní členové projektového týmu zvýší pravděpodobnost úspěšného průběhu i dokončení projektu a dosažení cílů ve stanoveném čase, se stanovenými náklady a ke všeobecné spokojenosti.
Systém pro správu požadavků při správě nemovitostí
Pekárek, Matěj ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá vývojem informačního systému firmy, která působí ve správě nemovitostí. Po úvodní rešerši současného stavu v této oblasti se soustředí na analýzu požadavků zákazníka a analýzu procesů v jeho správcovské společnosti. Po této předběžné fázi pokračuje detailním rozborem způsobu zpracování klientských požadavků a návrhem a implementací vlastního programového řešení. V závěrečné části práce je návod k instalaci systému, příručky pro uživatele a administrátora.
Požadavky v životním cyklu vývoje softwaru
Bystřická, Radka ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
Požadavky na software jsou nedílnou součástí procesu vývoje informačních systémů a jejich údržby. Práce s nimi však není jednoduchá a jejich špatné pochopení a poté nesprávná implementace mohou negativně ovlivnit projekt. Nespokojenost vzniká jak na straně zákazníků (protože nedostali, co chtěli), tak na straně vývojového týmu (dělali z jejich pohledu zbytečnou práci). Problémy s požadavky a nastavením správného procesu pro jejich zpracování se zabývá Requirements Management. V jeho rámci bylo během let definováno několik best practices pro práci s požadavky. Tato práce popisuje vybrané základní techniky a pravidla. Jedná se o analýzu požadavků a o jejich rozčlenění na několik druhů. U jednotlivých druhů požadavků jsou pak popsány jejich specifika včetně typických problémů, které v jejich souvislosti vznikají. Existuje několik metodik vývoje a údržby informačních systémů a každá tato metodika adaptuje požadavky a procesy jejich zpracování trochu odlišným způsobem, který vychází ze základních myšlenek dané metodiky. V této práci jsou popsány 3 metodiky. Za klasické metodiky je vybrána Rational Unified Process a agilní jsou zastoupeny metodikami Scrum a Feature Driven Development. U každé metodiky jsou nejprve krátce nastíněny její základy a poté jsou rozebrány role, artefakty a procesy právě v souvislosti s požadavky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.